Албанія

Куди поїхати на море за кордон – в дешеву Албанію?

Ми побували вже на багатьох пляжах у багатьох країнах: Франція, Італія, Хорватія, Греція, Чорногорія, Іспанія, Україна. Коли ми вирішили на тиждень поїхати до моря, то згадали Албанію і її мальовничі пейзажі, а головне блакитну воду, а ще не менш важливе –  фінансове питання.

himare-1Хімаре – ніжна назва містечка, яке ми обрали в Албанській Рив’єрі. Від першої поїздки в Албанію минуло півтора місяця, коли ми наїздили по ній 760 км і відвідали всі найцікавіші місця цієї дивовижної країни. І ось, в середині червня повернулися знову. Нам потрібно було з Косово проїхати майже 500 км по вже такій знайомій Албанії. Зважаючи на те, що тут хороші автобани були майже на всьому шляху – поїздка не видалася дуже важкою. Адже ми їхали по якісній дорозі і спостерігали неймовірні краєвиди.himare-2Вдруге проїхали перевал Ллогара.

himare-3 І як завжди зупинилися на першому пляжі одразу за перевалом. Цей пляж велитенський, а людей у середині червня було дуже мало. Один намет, один camping car та домашнє кафе, яким завідують мешканці хатини одразу поруч. himare-4 himare-5 himare-6 Ось там далеченько видніються кілька автівок і парасольок. Але тут ще не має жодних апартаментів чи готелів. Тож, сюди хіба що зі своїм наметом приїздити. Перед в’їздом на пляж є паспорт майбутнього будівництва. Тут хочуть зробити цілий комплекс з купою маленьких хатинок по території. Тобто, за кілька років, можливо, тут буде приватна територія. А поки – насолода простором і безлюдністю.himare-7 Далі по дорозі зустрічається містечко Дхермі (Dhermi). Його ми не обрали по причині одній – знаходиться високо над морем. До пляжу потрібно їхати на машині або пішки, що дуже довго.himare-8 А це вже Хімаре на заході сонця – з нашої тераси.himare-9 Атмосфера на заході сонця просто казкова. Навколо тиша, пастельні кольори і море.himare-10 Ми поселилися в ґест хаусі (guest house) до місцевого албанця, якого знайшли через airbnb. Нам неймовірно пощастило потрапити до такого гарного будинку і власника, який робить перебування гостей в комфортній, дружній атмосфері. Проте, краще бронювати через booking.com, адже тоді не треба сплачувати комісію сайту –  Baleri House.himare-11 Будинок має три поверхи, на останньму є кілька номерів + велика загальна тераса для всіх з виглядом на море.himare-12 himare-13 Будиночок знаходиться, мабуть, за дві сотні кроків до моря.himare-14 Ось ранок – на пляжах майже нікого – тиша!himare-15 Вартість номера на двох з ванною, холодильником та балконом – 20 євро. Сюди також входить сніданок з домашніх продуктів! Ніде більше ми не зустрічали такої ціни за таку якість та ще й зі сніданком.himare-16 Бурек – ми будемо згадувати цю страву з насолодою. Бурек – це домашній пиріг з сиром або зі шпинатом (можливо є інші наповнювачі, але ці два найпопулярніші). З самого ранку свіжеспечені буреки, а оливки та помідори ми брали свої. Гоститися можна було ще огірками та оливками з городу власника та фруктами. Фільтрована кава з молоком також робилася для всіх бажаючих.himare-17 Спостерігали зранку ідилію води та неба. Тераса хоч і була загального користування, проте приймати трапезу, коли за сусідніми столиками тихенько спілкуються старша пара німців чи молоді канадці – класно.himare-18 Протягом дня ми ще їли салат з помідорів, фети, оливок та йогурти з горішками. Дині та пасту на вечерю. Загалом на день ми тратили 4-5 євро на двох: на фрукти, овочі та сир з оливками. Щось інше не було потреби купувати. Замість капучіно в кав’ярні, ми мали зранку фільтровану каву. himare-19 Ось і перший поверх та вхід у кухню зліва.himare-20 Ростик чекає поки зваряться яйця, якими теж гостили нас власники. Ще можна було пити домашню ракію (місцева горілка), але ми не любителі такого напою.himare-21 За п’ять місяців подорожі ми відвикли від газу, в Балканських країнах майже всі мають електричні плити для готування. Тільки для турецької кави люди  купують такі маленькі газові апаратики з балонами.himare-22 Ось як виглядає головна вулиця Хімаре. Тут колись проживало 13 000 людей, зараз всього 3 000 населення. Решта за кордоном. Тож, можна зустріти закинуті будинки чи заклади.himare-23 himare-24 А ось наш маленький затишний пляж, який ми ділили з місцевими дітками – албанцями.himare-25 himare-26 himare-27 himare-28 himare-29 Заради цієї блакитно-смарагдової води та спокою ми сюди повернулися.himare-30 himare-31  Тут місцеві не зіпсуті грошима туристів. В албанців зовсім інші цінності (можливо поки що). Старше покоління не знає англійської. Вони можуть говорити грецькою, італійською чи німецькою. А ось діти вчать англійську в школах, тому в ресторанах чи інших місцях вони допомагають родичам з іноземцями. Ось так одна дівчинка перекладала для тата наші побажання і дала нам катер для фотосесії ) Майже безкоштовно, за десертик.himare-33  Знову відвідали пляж Gjipe, але цього разу тут були люди, вже працювало кафе. Проте, тут теж вдосталь місця  🙂himare-35 А ще ми просто так полежали на лежаку ) Лежаки були – а власники спали в хижині цілий день. Й так не було кому здавати – ще не “гарячий сезон”. В липні та серпні всі албанці якраз їдуть у відпустку на море – звичайно на пляжі своєї землі. А ще сюди навідуються інші туристи, яким цікаво взнати Албанію. Так, з нами в той час були канадці, новержці, німці.himare-36 Тож, якщо захочете помандрувати в Албанію на авто – не пошкодуєте. Щодо іншого способу добирання, то можна з Греції до Саранди (там не далеко). З Саранде на автобусі чи таксі до Хімаре. Або ж лишитися в курортному і найпопулярнішому морському місті Саранде – але там буде людно. А ще літаком до столиці Тірани, а звідти також на автобусі до пляжів. Про Албанію ми вже розписували детально тут. Цікавий досвід в такій незвіданій країні з курортом на двох морях: Іонічному та Адріатичному. Бажаємо Вам гарного літнього відпочинку, де б Ви не були!himare-37

(Visited 8,052 times, 1 visits today)
З любов’ю, RH.

Нам буде цікаво почути Ваші думки в коментарі. А ще ми ведемо онлайн-журнал наших подорожей в Інстаграм, Вам має сподобатися!

P.S.: Хочете отримувати нові цікаві статті найпершими?  Тоді підписуйтеся на блог і будемо тримати з Вами зв’язок!