Балкани, блог

5 місяців подорожі по Балканах на автомобілі: як це можливо та цікаві факти

5 місяців подорожі по Балканах на автомобілі: як це можливо та цікаві факти A Journey To The Balkans - 12 countries

balkans trip map 2Наша перша довготривала подорож тривала 150 днів – це п’ять місяців. У багатьох виникає питання: як з Шенген візою можна так довго бути за кордоном? Пояснюємо: в Шенген зоні ми майже не були, всього лиш 28 днів. Всі інші країни для нас були безвізові.

Детальніше по кожній з 12-ти країн: Польща, Угорщина, Словаччина – це країни в Євросоюзі і в Шенген зоні, в яких ми затримувалися на кілька днів. Далі Хорватія – це країна в Єврозоні, але ще не входить до Шенгену, власники будь-якої довготривалої Шенген візи можуть перебувати в Хорватії максимум 90 днів, при тому, що дні для Шенгену не рахуються. Чорногорія – безвізова країна на 2 чи 3 місяці. Албанія – безвізова для українців з перебуванням до 90 днів. Греція – це Шенген зона, тут ми використали наш польський Шенген. Далі Туреччина – безвізова на 60 днів. Болгарія входить в Євросоюз, але не є в Шенген зоні, і власники Шенген візи можуть перебувати в країні до 90 днів (як і в Хорватії), для тих хто не має Шенген візи потрібно робити болгарську. Македонія – країна, в якій українці можуть перебувати до 90 днів. Косово – потрібно обов’язково мати Шенген візу для в’їзду, хоча ця напіввизнана країна не входить до Євросоюзу чи Шенген зони. Боснія та Герцеговина – безвізова на 30 днів. Сербія – також безвізова країна з лімітом на перебування до 30 днів. І останньою ми відвідали Румунію – країна в Євросоюзі, але не в Шенген зоні, тож власникам Шенген візи дозволено перебувати до 90 днів. Ось так ми без ніяких порушень перебували в усіх цих країнах. Могли б навіть ще більше, використовуючи ліміти кожної країни до останнього 🙂 Тому, перед поїздкою в будь-яку країну читайте на офіційному сайті двосторонні угоди між країнами. Обов’язково дивіться на дату закону чи статті, адже умови можуть змінюватися час від часу. balkans trip2 balkans trip3 Подорож на власному авто для нас – це найкращий та найзручніший спосіб. Авто нове, тому ми не хвилюємося за якісь технічні негаразди. За п’ять місяців ми проїхали  11500 км. Абсолютно комфортно, помаленьку. Адже в нас метою було дослідження країн, і в день між містами долали відстані не більше 200-250 км. Лиш два рази ми проїхали по 400-500 км, бо вирішили повернутися на море в Албанію, але користувалися автобанами і були задоволені від дороги. Тому подорожувати на авто нам нескладно і комфортно. balkans trip4 Ми орієнтувалися проїхати 10000 км перед тим як повернемося додому і саме в той час лічильник мав вибити 15000 км і 1 рік, як потрібно було змінити масло. Але 10000 км наїздили швидше і, перебуваючи в Белграді, скористувалися послугами автосервісу від Volkswagen, який був розташований одразу за кілька кроків від нашого помешкання. Тож, здавши машинку, за 2 год. отримали її назад як новеньку ) По ціні вийшло так само як би й в Україні в Алексі.

Як подорожувати на автомобілі Європою: 13 важливих порад

kotor-16А ще ми виїхали з України на зимових шинах. За два тижні вони нам стали не потрібні, бо ми поїхали в тепліші краї. Проте, ще півтора місяця їздили на них, а потім в Чорногорії почали вирішувати питання продажу старих і купівлі нових. Старі ніхто купувати не хотів, тож ми думали як їх передати в Україну (бо викидати зовсім не хотілося) – а це виходило дорожче, ніж самі колеса. А потім придумали залишити їх в Которі в будиночку у власників, в яких ми жили. В них місця було вдосталь у коморі, тож домовилися повернутися за ними через два місяці. Їздили в різні шиномантажі і розвідували ціни на колеса та заміну. В Которі виявилося в загальній сумі набагато дорожче, ніж в сусідньому Тіваті. Поїхали купувати і замінювати туди. І вже в Албанію вирушили на новій літній резині. Для нас це було цікавою пригодою.  Рівно за два місяці ми заїхали в Котор, по дорозі в Боснію та Герцеговину, і забрали колеса. Думали, що будуть багато місця займати, але все гарно і компактно помістилося. Проїхали з ними 5 кордонів, в тому числі і український. Ніхто нічого не питав, а ми готували показувати чеки )balkans trip11Є класна програма на iphone: Withings, яка щодня рахує скільки кроків власник телефону робить і переводить в км. Тож, можна слідкувати за собою і досягати поставленої мети. Тому ми точно знаємо скільки находили ніжками) Втім, ми поставили цю програму не з самого початку подорожі, а приблизно за місяць, тому вийшло навіть більше, ніж 400 км за п’ять місяців. balkans trip5 За нашу довгу подорож Балканами ми отримали різний досвід з ночівлею. Всього вийшло 34 платних помешкань. Двічі випадковий каучсерфінг. І 14 ночей в спальниках в машинці. А тепер трішки по кожному з випадків. balkans trip6 Про оренду апартаментів ми писали в пораді №1 і №2. Майже у всіх випадках ми бронювали через airbnb. В низький сезон, наприклад, в Спліті ми через цей сайт знайшли власника і домовилися про зустріч, і вже вживу вирішили питання з ним про знижку, бо хотіли жити довгий період.balkans trip142Так само в Будві та Которі, там майже на кожному будиночку висить оголошення про оренду. Позаходили в кілька і називали свою ціну. В Которі було багато гордих) – навіть в квітні ставили ціну 40 євро, але пошукавши трішки, ми знайшли приємних власників, які здавали будиночок поруч і погодилися на нашу ціну в 20 євро. Тож, при можливості (якщо не соромитесь чи не боїтесь ходити шукати власників; а також при умові низького туристично сезону) ми радимо шукати житло самому.balkans trip143Якщо не має вільних апартаментів на сайті airbnb, тоді ми шукаємо private room на цьому ж сайті. Або якщо місто не популярне і люди не знають, що можна здавати помешкання через цей сайт, тоді ми шукаємо на booking, в крайньому випадку готелі-мотелі мають бути в місті. На букінгу вказавши в пошуку: апартаменти – все рівно на 97% це будуть не повноцінні апартаменти: наприклад, без плити (з мікрохвильовою піччю в кращому випадку). В нашому випадку такі умови не влаштовують, хіба що на одну ніч. Адже ми готуємо попоїсти самі, обов’язково щось варимо.balkans trip1132Приїхавши в містечко Бар, що в Чорногорії ми не мали заброньованого житла. Їдучи по вузенькій вулиці ми зустріли подружжя з Білорусії, коли розминалися машинами. Вони з радістю з нами побалакали і запропонували заночувати у них. Адже досвід приймання гостей з різних країн в них вже великий, люблять спілкуватися. В них свій будиночок і 5 діток. Ось так випадково в нас вийшло скористуватися couchsurfing. А ще одного разу було сплановано, ми попросилися заночувати в Кракові, ще напочатку подорожі, у наших наречених, яким фотографували весілля 🙂balkans trip144За всю мандрівку ми завжди мали хороший і швидкий інтернет. Дивимося в умовах апартаментів і перевіряємо при заселенні. Один кумедний випадок нас чекав в Саранде – курорт в Албанії. Власники нам сказали: ” Інтернет є, але зараз сильні вітри і з острова Корфу ((Греція), що його видно з нашої тераси), не ловить сигнал”. Тож, нам доводилося тримати системний блок на терасі і прикривати його від дощів 🙂 І тільки в тому одному місці ловив wifi, а на телефоні і ноуті сигналу не було. Тиждень жили так)balkans trip146І ще один досвід, який ми собі влаштували та й планували заздалегідь – це ночівля в машинці. Місця в ній достатньо і досить зручно, і ми змогли зробити максимум для себе – 14 ночей. Звичайно з перервами. Більше б не витримали, хіба при наступній подорожі ще спробуємо. Подумаєте, а як же це – ночувати в авто?porto katsiki-45 Ми ще в Україні купили собі хороші теплі спальники. Як виявилося це було дуже успішне капіталовкладення, завдяки якому (і не тільки) ми жодного разу не хворіли. В спальниках ми ночували навіть в апартаментах, адже в тих країнах, де ми жили на початках в холодний сезон опалення в хатах не має, є лише кондеціонери 🙂 А ми звикли до тепличних умов, тримали в себе вдома у Львові десь 22 градуси тепла. В спальниках ми провели чудові весняні холодні ночі (1,5 місяця).balkans trip14 А ще наші спальники з’єднюютьс докупи і утворюється один великий спальник на двох 🙂 Ночівлі в авто ми влаштовували не просто так. В деяких випадках справді не було ніяких будівель поряд. Наприклад, пляж Порто Катсікі чи гора Олімп. В деяких випадках ми знівельовували деякі витрати в еквіваленті оренди за житло. Загалом ночівлі в авто на природі: на березі моря, в горах залишили нам особливі спогади. З заходом сонця ми засинали, а на світанку прокидалися, а далі шукали заклад для сніданку та інтернету. Зовсім інше сприйняття всього відкривається.balkans trip113

Так прекрасно жити біля моря і бувати на берегах в інші пори року, ніж влітку. Звичайно, вода може бути холодною та, зрештою, повітря на вулиці теж може бути прохолодним і вітри сильні. Але відчуття зовсім інші, цікаві та приємні. Так, ще в лютому ми почали знайомитися з пляжами Хорватії. А потім переїхали до Чорногорії в Будву та Которську затоку. Коли ми приїхали до Албанії у квітні – вже було тепло, але купатися ще не наважувалися. В Греції ми почали сезон засмагання та купання, а це був травень місяць. Саме в Греції ми відвідали один з найкрутіших пляжів – Порто Катсікі. Потім ми їздили до Туреччини і Болгарії, але на пляжі в тих країнах не їздили. Далі повернулися до Албанії і влаштували собі тижневий відпочинок на пляжі в Хімаре.balkans trip7 З 12-ти країн ми відвідали приблизно 110 різних та цікавих місць. Якщо швиденько задати питання: Що найбільше запам’яталося?,- то відповідь буде така: Которська затока, Метеори, Албанська Рив’єра, променад в Салоніках, містечко Спліт, острів Паг, Стамбул, Скоп’є, Мостар, заклади в Белграді і останні найвражаючі місця були в Румунії – це траса Трансфагараш з дамбою Відрару, міста Брашов та Сібіуbalkans trip8 Острови – це щось магічне. Першим нашим островом кілька років тому був канарський, що в Іспанії – Тенеріфе. А в подорожі по Балканах ми опинилися на двох в Хорватії – Паг та Брач. В Греції заїхали по перешийку на острів Лефкада. А в Туреччині ми плавали на Принцеві острови.balkans trip9

Ось така мандрівка зі спогадами та фотографіями, які ми занотували у цьому блозі. Сподіваємося передати наше натхнення іншим мандрівникам та показати життя в інших країнах. До наступної подорожі!

(Visited 2,478 times, 1 visits today)
З любов’ю, RH.

Нам буде цікаво почути Ваші думки в коментарі. А ще ми ведемо онлайн-журнал наших подорожей в Інстаграм, Вам має сподобатися!

P.S.: Хочете отримувати нові цікаві статті найпершими?  Тоді підписуйтеся на блог і будемо тримати з Вами зв’язок!